وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار  هرمزگان از اینترنت پرسرعت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه فیبر دریایی جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک در هرمزگان، تا ماه آینده ایجاد می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه فیبر دریایی جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک در هرمزگان، تا ماه آینده ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۳۰۷۰۱۲
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان ، محمد جواد آذری جهرمی  در مراسم بهره برداری از ۱۸۵ سایت تلفن همراه روستایی در هرمزگان افزود: برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی گفت: با بهره برداری از ۱۸۵ سایت پوشش و تقویت تلفن همراه روستایی و اینترنت در هرمزگان، ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان خرداد سال آینده هم صد درصد پوشش ارتباطات تکمیل، و به مردم هرمزگان تحویل داده می‌شود.

آذری جهرمی افزود: مشکل شبکه اینترنت روستا‌های فین و سیاهو شهرستان بندرعباس هم تا پایان خرداد برطرف می‌شود.
وی گفت: با همکاری استاندار و اپراتور ایرانسل ۱۰ زمین ورزشی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد ساخته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه شبکه نسل پنجم ارتباطات با همکاری اپراتور ایرانسل از کیش اشاره کرد و افزود: درشهرستان‌های قشم و بندرعباس هم با همکاری همراه اول از فروردین، شبکه نسل پنجم ارتباطات راه اندازی می‌شود.

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: به دلیل استقرار بنگاه‌های مهم اقتصادی و موقعیت استراتژیک استان، باید زیرساخت‌های بخش مخابرات بیشتر از سایر مناطق کشور توسعه یابد و اقدامات توسعه‌ای در این منطقه با رویکرد ملی صورت گیرد.

فریدون همتی افزود: مخابرات و زیرساخت‌های آن از حساسیت بالایی برخوردار است و به علت اهمیت، این بخش همواره مورد حمایت استان بوده است.

وی گفت: امروز با توسعه فضای مجازی دهکده جهانی خود را بیش از پیش نمایان کرده است.
استاندار هرمزگان افزود: فضای مجازی بهترین بستر برای توسعه ارزش‌ها و انتقال آداب و رسوم، فرهنگ و ارزش‌های دینی است.

با بهره برداری از طرح‌های امروز در هرمزگان با هزینه ۱۸۶ میلیارد تومان، ۲۸۱ روستا با جمعیت ۱۳۶ هزار نفر، از خدمات اینترنت پرسرعت، تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اتصال به شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

۲۵ سایت دیگر هم در هرمزگان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها